نوشته شده توسط : سعید اعلامی

مصرف ميوه، سبزي و چاي سبز موجب کاهش ابتلا به سرطان مي شود

موج- يک متخصص تغذيه دانشگاه علوم پزشکي يزد گفت: عدم فعاليت و رفتارهاي نادرست تغذيه اي سهم بسزايي در بروز معضلات مهم بهداشتي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر کاسب با اشاره به معضلات مهم بهداشتي يعني ديابت، سکته قلبي، سرطان‌ها و پوکي استخوان گفت: ديابت و سکته قلبي ازجمله بيماري‌هايي هستند که عدم فعاليت و رفتارهاي نادرست تغذيه‌اي سهم بسزايي در بروز آن‌ها دارد که با اجراي رفتارهاي کليدي سازمان جهاني بهداشت به‌خوبي مي‌توان از بروز ديابت و بيماري‌هاي قلبي عروقي پيشگيري کرد.
اين متخصص تغذيه افزود: افزايش وزن و چاقي موجب افزايش خطر ابتلا به سرطان‌هاي آندومتر، پستان، کيسه صفرا و کولون مي‌شود و کاهش کالري دريافتي ميزان ابتلا به تومور را کاهش مي‌دهد.
وي افزود: مصرف زياد قندهاي ساده موجب افزايش سطح هورمون انسولين خون شده و مي‌توانند درصد خطر رشد سلول‌هاي سرطاني را افزايش دهند.
وي افزود: رژيم‌هاي غذايي پرچرب درصد خطر ابتلا به سرطان‌هايي مثل کولون، رکتوم، مري، کيسه صفرا، پستان، تخمدان، آندومتر، پروستات، پانکراس و کليه را بالا مي‌برند.
اين پزشک متخصص اظهار داشت: مصرف ميوه و سبزي سبب کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌هاي دهان، حلق، حنجره، مري، ريه، معده، کليه، کولون، رکتوم و مثانه مي‌شود.
وي افزود: بهتر است ميوه‌ها و سبزي‌ها به‌صورت خام و تازه مصرف شوند. از خوردن قهوه، چاي و شکلات که داراي کافئين زياد است پرهيز کنيد، مصرف منظم چاي سبز سبب کاهش ابتلا به سرطان معده و پستان مي‌شود.
وي گفت: پوکي استخوان يا استئوپروز يک اختلال اسکلتي است که ويژگي بارز آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگي قرار مي‌دهد.
وي اضافه کرد: استئوپروز يک بيماري خاموش و بدون علامت است دوسوم شکستگي‌هاي مهره‌اي به‌صورت خاموش بوده و با يک فشار مختصر مانند بلند کردن يک جسم، عطسه کردن و خم شدن رخ مي‌دهند. در سال 9۰، حدود 34 درصد از جمعيت ايران دچار پوکي استخوان بودند.
وي بيان کرد: کمبود مواد مغذي مانند کلسيم، پروتئين، ويتامين C و ويتامين D از علل اين عارضه است. کمبود ويتامين D در آسيا و نيز ايران يکي از دلايل مهم استئوپروز بشمار مي‌آيد. به منظور تأمين ويتامين D در روزهاي پاييز و بهار 20 تا 30 دقيقه در روز و در روزهاي گرم تابستان 15 تا 20 دقيقه تماس روزانه کافي است.
دکتر کاسب با اشاره به شعار امسال سازمان جهاني بهداشت « ايمني غذا از مزرعه تا سفره » گفت: پنج رفتار کليدي براي ايمني مواد غذايي عبارت‌اند از تميزي و پاکيزگي را حفظ کنيد، مواد غذايي خام و پخته را جدا نگهداري کنيد، مواد غذايي را کاملاً بپزيد، مواد غذايي را در دماي مناسب نگه‌داريد و از آب و مواد اوليه سالم استفاده کنيد.
اين متخصص تغذيه با اشاره به پنج رفتار کليدي براي يک رژيم غذايي سالم، گفت: به نوزادتان در شش ماه نخست زندگي فقط شير مادر بدهيد. مواد غذايي متنوعي را بخوريد، سبزي‌ها و ميوه‌ها را به‌اندازه کافي مصرف کنيد، از چربي‌ها و روغن‌ها به‌طور محدود استفاده کنيد، نمک و قند کمتري مصرف کنيد.

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

تراز:سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از عوامل خطر ساز بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشارخون بالا، اختلالات چربی‌خون، افزایش قند خون و چاقی شکمی است که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۲‌برابر و دیابت را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد.

 

تراز:سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از عوامل خطر ساز بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشارخون بالا، اختلالات چربی‌خون، افزایش قند خون و چاقی شکمی است که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۲‌برابر و دیابت را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد.

،سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از عوامل خطر ساز بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشارخون بالا، اختلالات چربی‌خون، افزایش قند خون و چاقی شکمی است که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۲‌برابر و دیابت را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد.
چای سبز
در بروز سندروم متابولیک عواملی چون؛ وزن بالا، ژنتیک، اختلالات غددی، سنین بالاتر، مقاومت به انسولین و شیوه زندگی بویژه کم‌تحرکی و افزایش دریافت کالری نقش دارد. شیوع سندرم متابولیک همسو با افزایش میزان چاقی در جوامع روبه گسترش است و در آینده عامل خطر قوی‌تری نسبت به استعمال دخانیات در بروز بیماری‌های قلبی خواهد بود. چای و برگ گیاه کاملیا سیننسیس از گذشته تاکنون بعنوان درمانگر در جوامع شرقی مورد استفاده بوده و یکی از معمول‌ترین نوشیدنی‌های مورد استفاده بویژه در کشور‌های آسیایی است. بیشترین اثرات چای سبز مربوط به ترکیبات پلی‌فنولی آن می‌باشد که دارای فواید متعددی از جمله اثر ضدسرطان و اثرات کاهندگی بر چربی و قندخون است.چای سیاه فرآورده تخمیری برگ گیاه چای قبل از خشک شدن و بخاردهی و چای سبز خشک شده و بخار داده شده ‌‌این برگ‌ها بدون انجام فرایند تخمیر می‌باشد. در طی روند تخمیر (اکسیداسیون) آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ سبز چای تغییر ماهیت داده و کاهش می‌یابند.
نحوه تهیه چای سبز
ابتدا آب را گرم کنید تا دمای آن به حدود ۸۰ درجه سانتی گراد برسد. سپس به ازای هر لیوان مخصوص چای سبز ، یک قاشق مرباخوری (۵گرم) چای لازم است که درون صافی لیوان گذاشته و آب را اضافه کنید تا ۲-۳ دقیقه خیسانده شود. اندکی که تلخ شد چای را از لیوان جهت نوشیدن خارج کنید. دمای ۱۰۰ درجه یا جوش برای تهیه چای سیاه مناسب است. چای سبز همانند چای سیاه نیاز به دم کردن بر روی شعله ندارد.
چای سبز و کاهش وزن
نتایج مطالعه‌ای نشان داد مصرف بیش از ۱۰سال چای سبز با کاهش توده چربی بدن و دور کمر نسبت به افرادی‌ که مصرف نداشتند، همراه است، هر چند که مکانیزم آن معلوم نیست. در بعضی از مطالعات چای سبز همراه با برنامه غذایی و افزایش تحرک در کاهش وزن، دور کمر و توده چربی موثر بوده است. در کل مصرف یک ماده غذایی خاص جهت کاهش وزن علمی نیست، زیرا کاهش دریافت انرژی بهترین راه کاهش وزن است.
چای سبز و قند خون
در مطالعه‌‌ای، مصرف بیشتر از ۶ لیوان چای سبز در هفته با کاهش خطر دیابت همراه بود. در مطالعه دیگری در افراد سالم مصرف چای سبز، جذب کربوهیدرات را بعد از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات به میزان ۲۵درصد کاهش داد. در مطالعات بر روی حیوانات مکانیزم‌هایی چون کاهش جذب کربوهیدرات از طریق مهار آنزیم‌های هضم کننده آنها در دستگاه گوارش، برداشت گلوکز توسط عضلات و کاهش برداشت توسط بافت چربی، افزایش ترشح انسولین و حساسیت به انسولین بافتی موثر است. با ‌‌این‌حال در ارتباط با اثربخشی چای سبز بر کنترل قندخون دلایل قطعی وجود ندارد.
چای سبز و سلامت قلب و عروق
مطالعه‌‌ای نشان داد که بروز سکته مغزی در افرادی‌که بیشتر از ۵ لیوان چای سبز در هفته می‌نوشند کمتر است و کلسترول خون با مصرف ۹ لیوان در روز چای سبز ۸ میلی‌گرم درصد، کاهش بیشتری دارد. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف مکمل چای سبز طی ۳ ماه در افراد چاق مبتلا به فشارخون منجر به کاهش تمامی اجزای سندرم متابولیک (فشارخون، قندخون ناشتا، کاهش تری‌گلیسیرید و افزایش HDL-C و سطح آنتی‌اکسیدان‌های سرم) شده، با ‌‌این‌حال بر وزن و نمایه توده بدن اثر قابل توجهی نداشت.کبد چرب حالتی است که در آن تجمع چربی در کبد ‌‌ایجاد می شود. در مطالعات حیوانی اثرات ترکیبات مفید چای به‌دلیل کاهش ساخت آنزیم سازنده اسید‌های چرب در کاهش چربی کبدی دیده شده است.
نگهداری چای سبز
از آنجا که گیاهان تازه درصد بالایی آب دارند (حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد) و به دلیل احتمال کپک‌زدگی نمی‌توان آن ها را به مدت طولانی نگهداری کرد، تولیدکنندگان، آن ها را خشک می‌کنند. منظور از خشک‌کردن، این است که آب آن ها درحدی گرفته می‌شود که زیر ۱۰ درصد آب داشته باشند. پس باید چای سبز نیز در مکانی نگهداری شود که تا حد امکان در معرض رطوبت، نور مستقیم و هوا نباشد؛ چون گیاهان خشکی مانند چای سبز به شدت جاذب رطوبت هستند و امکان کپک‌زدن دارند.نکته دوم در مورد نگهداری چای سبز این است که آن را در صورت امکان، در ظروف فلزی، آلومینیومی، شیشه‌ای تیره‌رنگ (مانند قهوه‌ای)، شیشه‌ای روشن و در انتها پلاستیکی نگهداری کنید. یادتان باشد که ظروف فلزی و شیشه‌ای تیره‌رنگ، باعث می‌شوند نور به‌طور مستقیم به چای یا هر گیاه دیگری نرسد بنابراین مناسب‌ترین ظروف برای نگه‌داشتن این محصولات، هستند.حواستان باشد که در ظروفتان را خیلی محکم ببندید تا هوا یا رطوبت به داخل آن نفوذ نکند و باعث خراب‌شدن محتویاتش نشود. ظروف فلزی، بهترین و ظروف پلاستیکی بدترین ظروفی هستند که می‌توان چای سبز را در آنها نگه داشت.ما می‌توانیم هم چای سبز و هم سایر گیاهان را اگر خشک باشند و درست نگهداری شوند، حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه نگهداری کنیم. البته شاید بتوان این محصولات را برای مدت بیشتری هم نگهداری کرد اما به‌طور حتم پس از مدتی طولانی، کیفیتشان پایین می‌آید و نباید انتظار عطر و طعم انواع تازه را از آنها داشت.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
یک کارشناس تغذیه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی اشاره و تصریح کرد: استفاده از این نوع چای می تواند آمار ابتلا به سرطان را در جوامع کاهش دهد.

فرح روشن پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چای سبز برگرفته از برگ گیاه چای بدون انجام عمل تخمیر بر روی آن است، گفت: چای سیاه پس از انجام عمل تخمیر بر روی برگ گیاه چای به دست می آید که از کیفیت غذایی پایینی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تخمیر کیفیت و ارزش غذایی گیاه چای را پایین آورده و به همین علت برای به دست آوردن چای با حفظ ارزش غذایی، آن را در حالتی که برگ سبز است خشک می کنند.

وی اظهار کرد: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده که عامل موثری در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی محسوب می شود.

وی چای سبز را مانع مناسبی در جهت جذب چربی عنوان و تصریح کرد: این عامل موجب می شود تا از چای سبز در کاهش وزن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که چاقی و افزایش وزن منشاء بسیاری از بیماریهاست، چای سبز با کاهش وزن بدن می تواند پیشگیری خوبی در زمینه ابتلای بسیاری از بیماریها داشته باشد.

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: چای سبز همچنین می تواند عامل موثری در جهت پیشگیری از بسیاری بیماریهای باکتریایی، عفونی، استخوانی و سکته های قلبی به شمار رود.

وی افزود: با توجه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از بروز سرطانها و نیز تاثیر آن در کاهش فشار خون و سکته های قلبی می توان گفت چای سبز می تواند آمار مرگ و میر در جوامع را کاهش دهد.

وی به طعم ناآشنای چای سبز اشاره و تصریح کرد: برخی معتقدند طعم چای سبز خوب نیست و این مسئله به جهت آن است که ذائقه مردم ایران به طعم این نوع چای عادت نکرده است.

روشن پور اظهار کرد: به منظور بهتر کردن طعم چای سبز می توان از طعم دهنده های مرسوم چای مانند دارچین، هل و زعفران استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

انواع چای در بازار موجود است؛ از چای سیاه گرفته تا چای سبز و اورلانگ (نوعی چای تایلندی) و چای سفید. منشا این چای‌ها همگی برگ گیاه چای است كه زادگاه آن كشور چین است. بسته به اینكه درجات تخمیر تا چه حد باشد، چای به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود. بیشترین درجه تخمیر را چای سیاه و كمترین درجه تخمیر را چای سبز دارد. چای سفید در اصل، جوانه‌های گیاه چای است؛ یعنی قبل از اینكه برگ چای باز شود، جوانه آن را كه یك غلاف كرك‌دار نقره‌ای دارد، می‌چینند. در فرآیند تخمیر (از زمانی كه برگ چای چیده می‌شود تا زمانی كه در معرض هوا قرار می‌گیرد و تخمیر می‌شود) تغییراتی در تركیبات چای رخ می‌دهد؛ به‌نحوی‌كه در چای سبز و سفید مقدار كافئین به حداقل ممكن می‌رسد. پلی‌فنول‌هایی كه در چای سبز به مقدار زیادتری وجود دارد در چای سیاه بسیار كم هستند كه با نام كلی‌كاتچین یا كتكین شناخته می‌شوند. كتكین‌ها در واقع در چای سبز بالا، در چای سفید بسیار بالا و در چای سیاه بسیار كم هستند و در عوض، تركیبات پلی‌فنولی دیگر در آن وجود دارد.

بر خلاف انواع چای كه با آب جوش درست می‌شود، پیشنهاد می‌شود چای سفید با آبی با دمای حدود 75 تا 85 درجه سانتی‌گراد تهیه شود. برای داشتن آبی با این دما باید آب را جوش آورد و بعد یك دقیقه اجازه داد تا از جوش بیفتد و دمای آن كاهش یابد و بعدش با این آب، چای سفید را دم كرد.

برخی افراد فكر می‌كنند مصرف چای سفید یا چای سبز بر چای سیاه ارجحیت دارد اما این‌گونه نیست. چای سیاه خواص ضدسرطانی و آنتی‌اكسیدانی زیادی دارد. تركیباتی كه در انواع چای هست با هم متفاوت‌اند و هر یك، خواص آنتی‌اكسیدانی خاص خودشان را دارند. از دید دارویی، كافئین موجود در چای سفید و سبز كمتر است و طبیعتا مصرف مداوم آنها وابستگی‌ای را كه چای سیاه به وجود می‌آورد، به دنبال ندارد، بنابراین بهتر است در نوشیدن چای نیز تنوع را رعایت كرد.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
حوضچه های آب گرمی هم وجود دارد که شاید کسی دلش نخواهد در آنها شنا کند. یکی از این مدل جکوزی ها استخرهای نوشیدنی در ژاپن وجود دارد.

بعید به نظر می رسد در دنیا کسی وجود داشته باشدکه از چند دقیقه نشستن در یک حوزچه آب گرم لذت نبرد. به غیر از آرامش بسیار دلپذیری که در این شرایط به انسان دست می دهد، علم پزشکی ثابت کرده که چند دقیقه شنا در یک حوزچه آب گرم و یا به اصطلاح جکوزی، می تواند به درمان درد مفاصل یا کوفتکی های بدن کمک کند.

استخر چای سبز و نوشابه در ژاپن!+عکس

در این میان البته حوضچه های آب گرمی هم وجود دارد که شاید کسی دلش نخواهد در آنها شنا کند. یکی از این مدل جکوزی ها استخرهای نوشیدنی در منطقه «هاکونه»، ژاپن است!

شاید باورش کمی سخت باشد اما در این منطقه 25 حوضچه گرم وجود دارد که البته در آنها به جای آب از نوشیدنی های مختلف نظیر چای سبز، نوشابه، شربت های میوه، شیرعسل، شیر قهوه، نسکافه و... استفاده شده است.

شنا کردن در خوراکی های خوشمزه به نظر جذاب نمی آید. خیلی از مردم هستند که دوست ندارند بدن آنها نوچ و چسبناک بشود اما به هر حال این حوضچه ها تعداد بسیار زیادی مشتری داشته و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

2326 11

محققانی در هنگ کنگ دریافته اند که استفاده از چای سبز ممکن است موجب حفظ سلامتی استخوان شود. آنان متوجه شده اند که در چای سبز موادی وجود دارد که موجب تحریک ساخته شدن استخوان شده و از بازجذب آن جلوگیری به عمل میاورند. نتیجه این تحقیق در مجله شیمی کشاورزی و غذایی Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است. آنها میگویند مصرف چای سبز این پتانسیل را دارد که به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند.

چای سبز یکی از نوشیدنی های گرمی است که در سراسر جهان از آن استفاده میشود و تاکنون نتایج مفید آن در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و بسیاری بیماری های دیگری نشان داده شده است و مطالعات اخیر بر روی انسان و محیط های کشت سلولی اثرات مفید آن را بر روی سلامت استخوان نشان میدهد ولی تاکنون مطالعات کمی صورت گرفته که نشان دهد چه مواد شیمیایی در چای سبز وجود دارد که موجب تاثیر آن بر روی استخوان میشود.

محققان محیط کشت سلولی را به مدت چند روز در معرض سه ماده شیمیایی مهم که در چای سبز وجود دارد قرار دادند. بعد از چند روز فعالیت یکی از آنزیم های مهمی که رشد استخوان را به میزان 79 درصد افزایش میدهد در محیط کشت زیاد شد. همچنین میزان رسوب مواد معدنی در سلول های استخوانی کشت داده شده افزایش پیدا کرد. محققین همچنین نشان دادند که فعالیت سلول های استئوکلاست که موجب بازجذب استخوان میشوند کاهش پیدا کرده بود.

محققین مشاهده کردند مواد موثره در چای سبز تاثیر مضری بر روی سلول های استخوانی ندارد. به این ترتیب به نظر میرسد مصرف چای سبز جدای از تاثیرات مفیدی که بر روی مناطق دیگر بدن دارد میتواند موجب سلامتی استخوان هم بشود.


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
نخستین بار درعرصه علوم پزشكی جهان، محققان ایرانی موفق به تولید پماد گیاهی درمان سوختگی و جراحی از عصاره چای سبز شدند.

یزدفردا :شهركرد- نخستین بار درعرصه علوم پزشكی جهان، محققان ایرانی موفق به تولید پماد گیاهی درمان سوختگی و جراحی از عصاره چای سبز شدند.

به گزارش ایرنا، طرح تهیه و فرآوری پماد گیاهی درمان زخم سوختگی و جراحی بر پایه عصاره الكلی گیاه چای سبز، با شماره 73713 در اداره ثبت اختراعات سازمان مالكیت صنعتی به ثبت رسیده است.

طراحی و اجرای این پروژه تحقیقاتی به مدت دوسال از سوی'سید یزدان اسدی' و'ساره عزتی' دانشجویان دكترای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد با همكاری'پویا پارسائی'دانشجوی دكترای دامپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد در مركز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد انجام شده است.

یكی از محققان این پروژه گفت: داروی یاد شده دارای مزایایی نسبت به داروهای رایج شیمیایی است و مشابه داخلی و خارجی نیز ندارد.

'سید یزدان اسدی' روز یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در دسترس بودن و وفور گیاه چای سبز،راحتی استفاده و عدم نیاز به فرآوری پیشرفته در تولید،ارزانی و قیمت كم در مقایسه با دیگر داروهای شیمیایی، از ویژگی های این پماد گیاهی است.



به گفته وی، نداشتن عوارض جانبی فیزیولوژیك(اثرات آلژیك موضعی پوستی و سیستمیك) بر بدن، تاثیرپذیری زیاد بر زخم سوختگی درجه دو و زخم جراحی در مقایسه با گروه'شاهد' و گروه' وازلین'، جلوگیری از عفونت ثانویه پوستی بدلیل خواص آنتی باكتریال از دیگر ویژگی های بارز این پماد گیاهی می باشد.

این محقق ایرانی افزود: با توجه به مطالعه حاضر و مطالعات مشابه، این پماد می تواند به عنوان یك داروی جایگزین در درمان اسكار زخم مطرح باشد.

به گفته اسدی، این دارو به ثبت رسیده و به عنوان یك اختراع ناب آماده تجاری سازی و سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا،هم اكنون در برخی موارد، جراحات ناشی از سوختگی و عمل جراحی به صورت شیمیایی درمان می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

کاهش کلسترول و فشار خون از خواص چای است که بیشتر در چای سبز دیده می‌شود. دکتر محمد حسین صالحی دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که گیاه اصلی چای سبز همان چای سیاه است، گفت: بوته چای با نام علمی Theasinesis است و چنانچه هرس نشود، می‌تواند به ارتفاع 17 متر هم برسد. وی در ادامه افزود: با توجه به این که بوته چای 3 فصل از سال هرس می‌شود همیشه در یک ارتفاع به شکل بوته می‌ماند به همین منظور به بوته چای شهرت دارد. دکتر صالحی با بیان این که قسمت مورد استفاده چای، برگ سبز آن است، اظهار کرد: وقتی برگ چای را چیده و خشک می‌کنند که برگ خشک شده آن تقریبا سبز رنگ بوده و به چای سبز یا green Tea مشهور است



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
پژوهش‌ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت‌کننده مؤثری برای قلب است، به همین دلیل به بهبود بی‌نظمی‌های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می‌کند.

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.

 

«علی فرضی‌نژاد»، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زالزالک موجود در ایلام از نوع زرد بوده و تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً در ایلام زردرنگ است و چای آن آرام‌بخش است، بنابراین افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی تصریح کرد: اگر چه در بسیاری مناطق، چای زالزالک به ‌صورت کیسه‌ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد به ‌این‌ ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از 10 الی 15 دقیقه، این دم‌کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ‌های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک‌شده زالزالک به چای آن توصیه می‌شود.

فرضی‌نژاد مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند را مفید دانست و بهبود خون‌رسانی به قلب را از اثرات آن دانست و ادامه داد: این دم‌نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف‌کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می‌برند، مفید است.

وی ادامه داد: پژوهش‌ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت‌کننده مؤثری برای قلب است، به همین دلیل به بهبود بی‌نظمی‌های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می‌کند.

این کارشناس گیاهان دارویی تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی را از دیگر خواص این میوه برشمرد که به دم‌کرده زالزالک نسبت داده می‌شود و این نوشیدنی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
زعفران دارای مواد آنتی آلزایمر است و به عنوان تقویت کننده قوی حافظه شناخته شده است و استفاده از آن به خصوص در کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به فراموشی و آلزایمر دارند، بسیار توصیه می‌شود.

زعفران یک چاشنی بسیار مفید و البته گران قیمت است که در اکثر غذاهای ایرانی استفاده می‌شود چای زعفران یکی از فرآورده‌های این گیاه است.

عباس حاجی آخوندی، متخصص طب سنتی و گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: گیاه زعفران که از دیرباز در ایران کشت می شده و مورد استفاده‌های بسیاری در تغذیه و داروسازی دارد، گیاهی بسیار فرح بخش و نیرو بخش است این گیاه به دلیل رنگدانه‌هایی که دارد، دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطانی است.

حاجی آخوندی ادامه داد: زعفران دارای مواد آنتی آلزایمر است و به عنوان تقویت کننده قوی حافظه شناخته شده است و استفاده از آن به خصوص در کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به فراموشی و آلزایمر دارند، بسیار توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی و گیاهان دارویی گفت: شیوه های مصرف زعفران بسیار متفاوت است یکی از روشهایی که می توان ماده موثر آن را استخراج کرد، دم کردن زعفران سائیده نشده به تنهایی یا همراه با گل زعفران است، چای زعفران به عنوان یک دمنوش شادی آور، می‌تواند جایگزین چای سیاه قرار گیرد.

حاجی آخوندی توصیه کرد: نوشیدن این دمنوش در صبح بسیار مفید است، همچنین افرادی که به افسردگی مبتلا هستند می توانند چند نوبت در روز این نوع چای را استفاده کنند و از اثرات شادی آور و فرح بخش آن برخوردار شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()