نوشته شده توسط : سعید اعلامی

دانشمندان برای علاقه‌مند کردن کودکان به خوردن چای زیباترین تفاله‌ گیری‌های دنیا را طراحی کرده‌اند که بسیار چشم نواز و جذاب است.

طراحان خلاق معمولا وقتی در هر عرصه‌ای وارد می‌شوند، در آن زمینه یک تحول بزرگ ایجاد می‌کنند.

به تازگی طراحان در زمینه ساخت وسایل خوردن چای وارد عمل شده زیباترین اشکال تفاله گیر چای را دست کرده‌اند که به اشکال مختلف و با استفاده از انواع فلزات و پلاستیک‌ها ساخته شده است.


با استفاده از این تفاله گیر‌ها والدین می‌توانند کودکان تفاله‌ خود را به خوردن چای علاقه‌مند سازند و سبب رشد و توسعه‌ی سلامت دندان‌های آن‌ها گردند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
افرادی که از چای سبز استفاده می‌کنند ممکن است موقتاً مانع اشتها شود اما با معده خالی برای افراد مضر است.

به گزارش جنوب نیوز؛ مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه، گفت: چای سبز فواید زیادی از جمله پیشگیری از حمله قلبی و خاصیت ضد چربی دارد. تقویت حافظه و درمان افسردگی بسیار مفید است.

وی افزود: نوشیدن چای سبز برای لاغری یک اشتباه است که افراد آن را انجام می‌دهند. چای سبز فقط در حد 30 یا 40 گرم لاغر می‌کند که عدد قابل ملاحظه‌ای نیست.

وی در ادامه افزود: افرادی که از چای سبز استفاده می‌کنند ممکن است که موقتاً مانع اشتها شود اما با معده خالی برای افراد مضر است.

وی توصیه کرد: چای سبز یک نوشیدنی مفید است که باعث پایین آوردن چربی خون می‌شود/



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
این روزها چای سبز به طور فزاینده ای دارد در سرتاسر جهان رایج می شود.به این علت که بی اندازه برای سلامتی مفید است. نوشیدن چای سبز برای سلامتی فوق العاده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از برترینها ، و اگر در طول روز سه الی چهار فنجان چای سبز نمی نویشید، قطعاً نسبت به سلامت خود کم توجهی می کنید. در اینجا 25 دلیل که چرا نوشیدن چای سبز را هم اکنون باید شروع کنید ذکر می کنیم.

1 چای سبز و سرطان

چای سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز صد مرتبه از ویتامین سی و بیست و چهار مرتبه از ویتامین ایی موثرتر است. این آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند که از سلولها در مقابل آسیب های مربوط به سرطان حفاظت کند.

2 بیماری قلبی و چای سبز

چای سبز با کاهش سطح کلسترول از بیماری قلبی پیشگیری می کند. حتی پس از حمله قلبی چای سبز از مرگ سلول های قلبی جلوگیری کرده و سرعت ترمیم سلول های قلبی را افزایش می دهد.

3 چای سبز و مبارزه با پیری

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان به اسم پلی فنول است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این آنتی اکسیدان با پیری مبارزه کرده و طول عمر را افزایش می دهد.

4 چای سبز و کاهش وزن

چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. چای سبز چربی سوز است و متابولیسم بدن را به صورت طبیعی افزایش می دهد. چای سبز کمک می کند در طول روز 70 کالری بسوزانید.

5 چای سبز و پوست

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز از پوست در برابر تاثیرات مضر رادیکال های آزاد حفاطت می کند، که موجب چین خوردگی و پیری پوست می شوند. چای سبز همچنین علیه سرطان پوست مبارزه می کند.

6 چای سبز و آرتروز

چای سبز از ابتلا به روماتیسم مفصلی پیشگیری می کند. چای سبز از غضروف ها بوسیله متوقف کردن آنزیمی که غضروف ها را تخریب می کند از آنها حفاظت می کند.

7 چای سبز و استخوان ها

فلورایدی زیادی که در چای سبز موجود است بسیار مهم است. فلوراید استخوان ها را مستحکم نگه می دارد. اگر هر روز چای سبز بنوشید، تراکم استخوان خود را حفظ خواهید کرد.

8 چای سبز و کلسترول

چای سبز سطح کلسترول را کاهش می دهد.همچنین با کاهش سطح کلسترول بد، نسبت کلسترول خوب را افزایش می دهد.

9 چای سبز و چاقی

چای سبز با جلوگیری از تبدیل شدن گلوکز به چربی در سلول ها از چاقی پیشگیری می کند. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، مرتب ورزش کنید و چاس سبز بنوشید، بعید است دچار چاقی شوید.

10 چای سبز و دیابت

چای سبز متابولیسم چربی و قند را افزایش داده، از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری کرده و نرخ متابولیسم را تنظیم می کند.

11 چای سبز و آلزایمر

چای سبز به افزایش حافظه کمک می کند. و با وجود اینکه کمکی به درمان آلزایمر نمی کند، فرایند کاهش استیل کولین در مغز را که موجب آلزایمر می شود کندتر می کند.

12 چای سبز و پارکینسون

چای سبز ازآسیب به سلول های مغزی که موجب پارکینسون می شود جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن چای سبز از پیشرفت پارکینسون نیز پیشگیری می کند.

13 چای سبز و بیماری کبد

چای سبز از نارسایی پیوند کبد جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که چای سبز رادیکال های آزاد مخرب کبد چرب را از بین می برد.

14 چای سبز و فشار خون بالا

چای سبز از فشار خون بالا جلوگیری می کند. نوشیدن چای سبز فشار خون را با کنترل آنژیوتانسین (که موجب فشار خون بالا می شود) پایین نگه می دارد.

15 چای سبز و مسمومیت غذایی

کاچین که در چای سبز یافت می شود باکتری عامل مسمومیت غذایی را از بین می برد. همچنین سمومی را که این باکتری ایجاد می کند را دفع می کند.

16 چای سبز و قند خون

قند خون با افزایش سن بالا می رود، اما پلی فینول و پلی ساکاریدهای موجود در چای سبز سطح قند خون را پایین نگه می دارد.

17 چای سبز و سیستم ایمنی بدن

پلی فینول ها و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سلامت خود را با مبارزی علیه بیماری ها تقویت کنید.

18 چای سبز و آنفولانزا و سرماخوردگی

چای سبز از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. ویتامین سی موجود در چای سبز به درمان سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا کمک می کند.

19 چای سبز و آسم

تئوفیلین موجود در چای سبز عضلاتی را که از نایژه حمایت می کند را آرامش می بخشد، تنگی نفس را کاهش می دهد.

20 چای سبز و عفونت گوش

چای سبز به درمان عفونت گوش کمک می کند. یک گوش پاک کن را به چای سبز آغشته کرده و گوش خود را با آن تمیز کنید.

21 چای سبز و تبخال

چای سبز در درمان تبخال موثر است. چای سبز را در محل تبخال کمپرس کنید.

22 چای سبز و پوسیدگی دندان

چای سبز باکتری ها و ویروسهای که موجب بیماری ها دندان می شوند را از بین می برد. همچنین رشد باکتری هایی که موجب بوی بد دهان می شود را کند می کند.

23 چای سبز و استرس

ال- تئین که نوعی آمینو اسید موجود در چای سبز است به کاهش اضطراب کمک می کند.

24 چای سبز و آلرژی ها

ایی جی سی جی موجود در چای سبز آلرژی ها را کاهش می دهد. بنابراین اگر آلرژی دارید، واقعاً نوشیدن چای را جدی بگیرید.

25 چای سبز و ایدز

دانشمندان ژاپنی ماده ای کشف کرده اند که ای جی سی جی موجود در چای سبز از مهار سلول های ایمنی بدن توسط اچ آی وی جلوگیری می کنند. این یعنی که چای سبز از رشد ویروس ایدز جلوگیری می کند.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است. اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است.[۵] با این حال، برخی
معتقدند که پیشینهٔ مصرف چای در ایران به سده هفدهم میلادی می‌رسد و برخی از جهانگردان از چایخانه‌هایی سخن گفته‌اند که بزرگان و توانگران در آن جا جمع می‌شدند و چای می‌نوشیدند.[نیازمند منبع]

مشخص نیست ایرانیان چه زمانی اولین بار با این نوشیدنی آشنا شدند. بیرونی در کتاب الصیدنه اش که در نیمه ی اول قرن پنجم نوشته شده، جزئیاتی در خصوص گیاه چای و استفاده از آن به عنوان نوشیدنی در تبت و چین آورده است. ظاهراً عادت چای نوشی تا قرن هفتم هجری به غرب آسیا نرسیده و ممکن است مغول ها در اشاعه ی آن تأثیر داشته باشند. امیرکبیر، ممکن است نقشی در ترویج چای در ایران داشته باشد؛ او از دولت فرانسه دو دست ظروف چای خوری، شامل سماور نقره ای، وی یکی دیگر را از تاجری روس دریافت کرد. امیر کبیر انحصار سماورسازی با یارانه ی دولتی را به استادکاری در اصفهان اعطا کرد. [۶]

کشت چای در ایران، از سال ۱۳۱۴ هجری قمری آغاز شد. در این سال، یکی از رجال آن دوره به نام محمد میرزا کاشف السلطنه که به عنوان ژنرال کنسول ایران در هند مأمور به خدمت بود، توانست در بازگشت به ایران، چند بته چای را با زحمت فراوان وارد ایران کند. وی با توجه به مطالعاتی که بر روی انواع چای و نحوه کشت آنها نموده بود، شهر لاهیجان را به دلیل وجود هوای مناسب برای کشت چای انتخاب کرد.[۷] این شهر امروز به عنوان مرکز کشت چای در ایران درآمده‌است. مقبرهٔ کاشف‌السلطنه در لاهیجان امروز به صورت گنجینهٔ تاریخ چای ایران در لاهیجان درآمده‌است.

سهم ایران ۴ تا ۵/۴ درصد از مصرف کل چای جهان است.

در چند سال اخیر صنعت چای ایران دوره تلخی را پشت سر گذاشته که به گواه دست اندرکاران، در تاریخ صد ساله صنعت چای ایران بی‌سابقه‌است. در فاصله ژوئن سال ۲۰۱۳ تا مه سال ۲۰۱۴، سازمانی به‌نام صلح سبز هند اقدام به بررسی چای تولید هشت شرکت از ۱۱ شرکت بزرگ حاضر در بازار چای کشور هند را کرد که این شرکت‌ها به ایران، روسیه، آمریکا، انگلیس و امارات و کشورهای دیگر صادرات داشتند. از سوی این سازمان تأیید شد که، چای هندی صادراتی به ایران سمی است. نمونه‌های برندهای معروف چای هندی که از سوی بازوی سازمان صلح سبز در این کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند آلوده به سطح بالایی از مواد شیمیایی خطرناک بوده است.[۸]



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

چای سبز دارای خواص ویژه‌ای است که افراد را برای کاهش وخواص چای سبز با نوع طعم یافته آن یکسان است. به گفته گلاسمن (Glassman) متخصص تغذیه خواص چای سبز نباید با افزودن طعم دهنده‌ها تغییر یابد.
لازم به ذکر است که طعم دهنده‌ها همواره با مقداری شکر همراه هستند و چای طعم یافته حاوی کالری بیشتری نسبت به نوع ساده آن است.
طبق نظر این متخصص تفاوت عمده‌ای میان کیفیت برگ‌های چای سبز و نوع افزوده‌ی آن وجود دارد.

برای آنکه این چای خواص بیشتری را برای شما داشته باشد، لازم است هنگام خرید به برچسب آن توجه کنید، تا تمامی مواد به کار رفته در آن طبیعی بوده و عاری از هر گونه مواد افزودنی باشد.

گلاسمن (Glassman) بر این باور است که چای سبز سرد شده نیز همان خواص خود را دارا می‌باشد، اما برای جذب
آنتی اکسیدانی بیشتر بهتر است که گرم نوشیده شود.

گفتنی است، که این چای هرگز فاسد نمی‌شود، اما همانند مواد غذایی بهتر است نوع تازه آن مصرف شود. اگر از این چای (خشک یا کیسه‌ای) استفاده می‌کنید، مطمئن شوید .

که ۶ ماه بیشتر از تولید آن نگذشته باشد، در غیر این صورت خواص آنتی اکسیدانی خود را از دست خواهد داد.

نکته قابل توجه این است که مصرف این چای بر روی افرادی که تمایل به مصرف چای ندارند، تاثیر ویژه‌ای دارد.

با توجه به غلظت چای، نوشیدن حتی ۱میلی لیتر از آن می‌تواند اثر خود را بگذارد.
زن یاری می‌دهد



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

بيشتر مردم فکر مي کنند چاي سبز فقط براي سلامتي مفيد است.خبرگزاري آريا-بيشتر مردم فکر مي کنند چاي سبز فقط براي سلامتي مفيد است.

بيشتر مردم فکر مي کنند چاي سبز فقط براي سلامتي مفيد است.با اينکه به شما در کاهش وزن و بهبود متابوليسم بدن کمک ميکند , شما بايد در مورد فوايدي که براي پوست و مو شما دارد نيز مطالعه کنيد.
وجود آنتي اکسيدانهاي موجود در چاي سبز , سرعت روند پير شدن پوست را کم مي کند و پوست شما را جوان مي کند.علائم پيري پوست مثل خط هاي باريک و چين و چروک پوست و غيره , زماني که به پوست آبرساني نشود و نزديک دوران يائسگي باشد به وجود ميايد.به منظور مبارزه با اين امر, نوشيدن چاي سبز روزانه باعث کاهش خطوط ظاهر پوست شماو افزايش توليد کلاژن مي شود.
از بين بردن چشمان پفي :
تي بگ سرد چاي سبز مي تواند در از بين بردن پف چشمها و سياهي دور چشم کمک کند و باعث کاهش رگهاي خوني زير چشم شود که باعث کاهش پف کردگي چشم ها و سفت شدن پوست مي شود پس بايد گفت چاي سبز يک داروي طبيعي است.
افزايش رشد مو
چاي سبز و تقويت ريشه مو :
وجود EGCG در چاي سبز باعث ميشود ريشه مو تقويت و به آماده سازي فوليکولهاي مو براي رشد مجدد کمک کند.همچنين به دليل دارا بودن کاتچين با افزايش گردش خون , باعث تحريک رشد مو مي شودکمک مي کند.
پوست سر را پاک مي کند.
انگل ها و عفونت هاي ديگر دليل بر ضعيف شدن ريشه و ريزش مو مي شوند.چاي سبز همه باکتري ها و انگل هاي قارچي را از پوست سرتان تميز مي کند.

اين انگل ها باعث ضعيف شدن ريشه مو ها و ريزش آنها مي شوند.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

چای سبز هم مانند قهوه از نوشیدنی های موثر در کاهش وزن است . این نوشیدنی به دلیل کافئین می تواند تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن داشته باشد، هم چنین مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن فعالیت نوراپی نفرین را افزایش می دهد که در نتیجه ذخایر چربی بدن کاهش می یابد.

براساس مطالعات، عصاره چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن در حدود 3-4درصد و سوزاندن چربی را تا 17 درصد افزایش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

یک متخصص تغذیه به وجود ماده کاهش دهنده اشتها در چای سبز اشاره و تصریح کرد: افراد می‌توانند برای کاهش اشتهای خود از چای سبز استفاده کنند.

دکتر یحیی پاسدار، چای سبز را منبع غنی آنتی اکسیدان عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده تا چای سبز نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و برخی سرطانها داشته باشد.

وی به وجود ماده کاهش دهنده اشتها در چای سبز اشاره کرد و گفت: این امر نیز موجب شده تا از چای سبز در کنترل چاقی استفاده شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه چای سبز و سیاه هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در سلامتی نقش دارند، عنوان کرد: مشکل چای سیاه مصرف آن به همراه قند و شکر است.

وی با بیان اینکه استفاده از همه دم کرده‌ها از جمله چای سیاه و سبز در همه دنیا مرسوم است، گفت: متاسفانه در کشور ما مصرف چای سیاه همراه با مصرف مقادیر بسیاری قند و شکر است.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: افراد چای سبز را بدون استفاده از قند و شکر بنوشند و برای استفاده از چای سیاه نیز مصرف قند و شکر را کاهش داده و یا از حبه های کوچک قند استفاده کنند.

پاسدار در خصوص چگونگی بهتر کردن طعم چای سبز عنوان کرد: می توان به این منظور از طعم دهنده‌های مرسوم چای مانند هل، دارچین و زعفران استفاده کرد.

وی در خصوص استفاده بیش از حد از چای‌های عطری به منظور خوش طعم کردن چای هشدار داد و اظهار کرد: اسانس های شیمیایی موجود در چای های عطری می تواند در دراز مدت سلامتی افراد را به خطر اندازد.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی
مخلوط چای سبز با عسل، دارویی مناسبی برای جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه در کودکان است.
مصرف چای سبز از سرماخوردگی کودکان جلوگیری می‌کند
 

علیرضا جوانمردی متخصص گیاهان دارویی در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه خواص چای سبز در لاغری به اثبات رسیده است، افزود: چای سبز حاوی ماده‌ای حیاتی است که از ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها جلوگیری کرده و موجب افزایش قدرت دفاعی بدن می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر چای سبز بر پوست، گفت: استفاده از چای سبز موجب شفاف شدن پوست شده و در زیباسازی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.
این متخصص گیاهان دارویی در مورد چگونگی دم کردن چای سبز، گفت: برای اینکه خواص چای سبز با جوشاندن از بین نرود لازم است که قبل از ریختن آبجوش بر روی چای از آب سرد برای شستشوی آن استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه چای سبزبسیار سریع آماده می‌شود و نیاز به دم کشیدن ندارد، خاطرنشان کرد: در ابتدا آب را جوش آورده و پس از چند دقیقه که آب از جوش افتاد در هر لیوان یک قاشق چای سبز ریخته و بعد بر روی آن از آب جوشانده استفاده می‌کنید.
جوانمردی با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های چای سبز جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه در کودکان است، اظهارداشت: ترکیب چای سبز با عسل بهترین معجون برای جلوگیری از سرماخوردگی است علاوه بر اینکه این معجون موجب استحکام استخوان‌ها کودکان نیز می‌شود.
وی در مورد دیگر خواص چای سبز گفت: این چای بهترین گزینه برای بهبود جای جوش، ضدعفونی کردن پوست، ورم چشم وگل مژه و ... است.
این متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه مصرف چای سبز قبل از غذا موجب لاغری می‌شود، افزود: این چای چربی‌‌سوز است با جایگزین کردن این چای به جای چای سیاه موجب مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و نشاط آور است.
وی با اشاره به اینکه افراد سودایی و افراد گروه خونی آ از چای سبز به همراه عسل استفاده کنند، تصریح کرد: مصرف چای با عسل به ویژه بعد از غذا از ورود چربی‌های اضافی به بدن جلوگیری کرده و چربی سوز است.
جوانمردی ادامه داد: پس از مصرف چای سبز تفاله آن را با مقداری عسل و عرق کاسنی مخلوط کرده و به صورت ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، این کار موجب افزایش شادابی و طراوت به پوست شما خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، این ترکیب EGCG نام دارد و قادر به نابود کردن تمام سلول های سرطانی دهان است.

ترکیب EGCG با غیر فعال کردن میتوکندری سلول های سرطانی، باعث نابودی این سلول ها می شود.

تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب خواص بالقوه ای در نابودی سلول های سرطانی دیگر نیز دارد.

به گزارش پنجمین سمپوزیم بین المللی در زمینه چای و سلامت در واشنگتن، برخی از مزایای چای سبز عبارتند از :

• پلی فنول موجود در برگ چای سبز باعث کاهش وزن می شود

تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز کاملا متناسب است. چای سبز دارای ترکیباتی هستند که موجب اکسیداسیون چربی می شود.

• ترکیبات موجود در چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند

برگ چای سبز حاوی پلی فنل است؛ پلی فنل از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. چای سبز از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند.

• چای سبز معمولی باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود

معمولا چربی وعده های غذایی باعث افزایش غلظت خون می شود. چای باعث اتساع رگ های خونی می شود و به این ترتیب فشار خون کاهش می یابد.

• چای سبز باعث افزایش تراکم استخوان می شود

پوکی استخوان، عمده ترین نگرانی سازمان بهداشت جهانی است. پلی فنل موجود در چای سبز، باعث استحکام استخوان می شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. علاوه بر این، چای باعث تقویت عملکرد عضلات و کاهش التهاب می شود. در ادامه بررسی ها آمده است که چای سبز یکی از مهمترین عوامل ترمیم و بازسازی استخوان است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Molecular Nutrition and Food Research منتشر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()